середа

Важливо

 

ПЕРША МЕДИЧНА ДОПОМОГА  при хімічній небезпеці

ПРИ УРАЖЕННІ ХЛОРОМ

4   Постраждалого необхідно негайно вивести на свіже     повітря, щільніше вкрити і дати подихати парами води або аерозолем 0,5% розчину питної соди протягом 15 хвилин.

Не дозволяйте потерпілому

ПРИ УРАЖЕННІ АМІАКОМ

4   Постраждалого слід негайно  вивести на свіже     повітря.

4   Транспортувати потерпілого  необхідно у  лежачому        положенні. Забезпечити тепло та спокій,  дати зволожений кисень.

пересуватися самостійно.

4   Транспортувати постраждалого можна лише         у          лежачому       

положенні. У разі необхідності – зробити штучне дихання способом «рот в рот».

4   Основним засобом боротьби  з хлором є вода.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, що ви потрапили  під вплив небезпечних речовин?

    Хімічні сполуки можуть подразнювати        очі,        слизові           оболонки,        шкіру   та         дихальні        шляхи. У людини може виникати утруднення дихання, кашель, виділення мокротиння, іноді і з домішками крові, нежить,  відчуття сухості в горлі, осиплість голосу, нежить, носова кровотеча, біль у грудях.

    При подразненні     слизової        оболонки        очей        серед симптомів почервоніння, запалення, набряклість, помутніння рогівки, ураження райдужної оболонки очей. При гострих   отруєннях – головний біль, запаморочення, загальна слабкість.

    Хімічне забруднення також може ускладнити хронічні        захворювання        легенів, такі як астма та емфізема.

    При  отруєнні          хлором у людини може спостерігатися різкий біль у грудях, різь в очах, сльозотеча, задишка, сухий кашель, блювання, порушення координації рухів та поява бульбашок на шкірі.

    При  отруєнні          аміаком серцебиття та пульс у людини прискорюються, можливі судоми, ядуха, різь в очах, сльозотеча, нежить, кашель, почервоніння і свербіж шкіри.

В      умовах            війни   з          РФ та бомбардування російською армією режимних об’єктів та об’єктів інфраструктури може трапитися хімічна аварія. Важливо розуміти алгоритм дій у разі надзвичайної ситуації.

ЩО РОБИТИ 

У РАЗІ ХІМІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ?






Хімічна       аварія це порушення технологічних процесів на виробництві, пошкодження трубопроводів, ємностей, сховищ, транспортних засобів при здійсненні перевезень і т.п., що призводять до викиду або витоку аварійно-хімічно небезпечних речовин (АХНВ) в атмосферу в кількостях, що становлять небезпеку масового ураження людей та тварин.

Важливо слідувати вказівкам місцевої влади та ДСНС. Тож одразу після оголошення тривоги внаслідок надзвичайної ситуації відкрийте офіційні повідомлення установ та виконуйте те, що вказано в їх алгоритмах.

ЩО РОБИТИ у випадку  раптового виникнення хімічної небезпеки

    Зберігайте спокій, уникайте        паніки.

    Надягніть протигаз, респіратор  або ватно-марлеву пов’язку,  закритий одяг.

    Якщо засобів індивідуального захисту немає і вийти         з        району            аварії        неможливо, залишайтесь у приміщенні і щільно закрийте вікна та двері, димоходи, вентиляційні люки, щілини в рамах вікон та дверей заклейте.

    Вимкніть джерела газо-, електропостачання та загасіть вогонь у печах.

    Попередьте сусідів про початок евакуації. Надайте   допомогу  дітям, інвалідам та людям похилого віку, вони підлягають евакуації в першу чергу.

    Виходьте із зони хімічного зараження в бік,     

перпендикулярний     напрямку           

вітру та обходьте тунелі,  яри – в низинах може бути висока концентрація НХР.

    При  підозрі на        ураження НХР уникайте будь-яких фізичних навантажень, необхідно пити велику кількість рідини та звернутися до медичного закладу.

    Зберіть документи, цінності, ліки, продукти, запас питної води та інші необхідні речі у герметичну валізу та підготуйтеся           до        евакуації.


ЩО РОБИТИ 

У РАЗІ ХІМІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ?







ЯК ЗАХИСТИТИСЯ  від впливу небезпечних речовин?

    Якщо існує небезпека         отруєння АХНВ, вам необхідно швидко вийти з району зараження поперек повітряного потоку (вітру).  У разі ураження аміаком спуститися на нижні поверхи будівлі,  у разі ураження хлором – піднятися на верхні.

    Використовуйте      протигази всіх типів, за їх відсутності –  ватно-марлеві        пов’язки, змочені водою або 2-5% розчинами питної соди (при ураженні хлором), оцтової або лимонної кислоти 

ПОЗА ПРИМІЩЕННЯМ:

4   при необхідності (наявність запаху) захистити       органи дихання засобами індивідуального захисту;

4   не    перебувати в понижених ділянках місцевості – долинах, ярах, тощо;

При     ускладнені   ситуації                    

4   не    перебувати довго в підвалах  і в напівпідвальних приміщеннях;

4   намагатись знаходитись на підвищеннях;

4 слідкувати за  напрямком вітру.


(при ураженні аміаком).

В ПРИМІЩЕННЯХ:

4   провести герметизацію приміщення: щільно закрити вікна і двері, димоходи, вентиляційні люки;

4   вхідні двері «зашторити», використовуючи будь-яку щільну тканину;

4   заклеїти щілини у вікнах і стиках рам плівкою, лейкопластиром;

4   при появі запаху використовувати            засоби захисту            органів            дихання – можна використати ватно-марлеву пов’язку змочену 2% розчином питної соди.

(при    зміні   напрямку      вітру) визначити     маршрут        виходу                      із         зони потенційної  хімічної         небезпеки     (виходити     в          сторону,        перпендикулярну напрямку      вітру)  та        якнайшвидше          покинути       цю      зону.

ПРИ СПРИЯТЛИВІЙ ЗМІНІ ВІТРУ

після виходу із зони забруднення або  отриманні сигналу про закінчення хімічної небезпеки:

4   Відкрити вікна і двері,  провітрити приміщення.

4                Змінити         верхній одяг.  

4                    Прийняти    душ або вимити

відкриті частини тіла з милом.

4   Виключити будь-які фізичні навантаження.

          4                      Продукти  харчування 

(овочі та фрукти) промити слабким (2%) мильно-содовим розчином.

неділя

Важлива інформація

 Додаток 2

до листа Міністерства освіти і

науки України

від 17.03.2022 № 1/3485-22.

Методичні рекомендації

щодо проведення бесід з учнями закладів загальної середньої освіти

з питань поведінки у надзвичайній ситуації.

Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?

Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для

зниження ураження фрагментами скла;

- вимкнути світло, закрити вікна та двері;

- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю

(ванна кімната, передпокій);

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для

зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і

газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності,

медичну аптечку;

- відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у

найближчому сховищі;

– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і

дітям;

- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки

подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна

комусь допомога;

- якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під

завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності

людина може вижити без води упродовж п’яти днів;

- виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

- відключити живлення, закрити воду і газ;

- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

2

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності,

аптечку;

- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати

допомогу людям похилого віку та хворим;

- дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що

шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості.

Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати

безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5.Під час масових заворушень:

- зберігати спокій і розсудливість;

- під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення

людей, уникати агресивно налаштованих людей;

- не піддаватися на провокації;

- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон.

Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

- постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички

тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження

рідним або міліції;

- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати

себе ризику;

- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків,

намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути

непередбачуваними;

- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою

або опором;

- виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій,

звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;

- нічого не просити, їсти все, що дають;

- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися

встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути

готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де

знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів

(кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа).

У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у

разі стрільбі;

3

- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу,

дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

- під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати

від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;

- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони

знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати

команди групи захоплення.

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з

небезпечної зони:

- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими

можливостями;

- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу

записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище

матері та батька;

- переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за

допомогою до поліції та медичних працівників.

___________________________

УВАГА!

 З 21.03 відновлюється навчання, дистанційно, для учнів 1-6 класів класів. Заняття відбуватиметься згідно розкладу Гаївського ЗЗСО І-ІІ ступенів на ІI семестр 2021-2022н.р. на платформі Classroom

вівторок

Стрітення

 Вже зовсім весна




День св. Валентина


14 лютого святкується День Святого ВалентинаЦерковний календар каже, що свято назване на честь ранньохристиянських мучеників Валентина Інтерамнського та Валентина Римського. Символом такого свята є серце як образ кохання. В цей день люди дарують традиційні подарунки на День Святого Валентина: солодощі у формі сердечка (читайте, що приготувати на День Святого Валентина), листівки-валентинки у формі серця, букет квітів та кульки на День закоханих. А ми ще  створювали стіннівку.



 

середа

День безпечного Інтернету

 Громадська організація “МІНЗМІН” працює над втіленням ініціатив у сфері громадянської освіти та онлайн безпеки для дітей, молоді та дорослих.

 

Із нагоди відзначення 8 лютого Дня безпечного Інтернету просимо вас поширити серед батьків і вчителів інформацію про безпеку дітей в соціальних мережах.

 

Для популяризації безпечного використання Інтернетом наша організація спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством освіти та науки розробила наступні освітні матеріали:

 

-   Урок для учнів 1-4 класу, щоб навчити дітей розпізнавати приватну інформацію в Інтернеті, урок для учнів 5-8 класу про ризики після розголошення персональної інформації та наслідки публікації фотографій та персональної інформації в соцмережах, а також урок для учнів 9-11 класу про те, де можна залишати приватну інформацію у соцмережах.

-   Відео-курс для батьків - https://cutt.ly/nE5XzbG

 

А також відео-уроки:

 1  .     Хто збирає дані моїх дітей і як вони використовуються? https://bit.ly/2XT38Ww

2.      Чи безпечно розміщувати фотографії моєї дитини в Інтернеті? https://bit.ly/3EjMVcr

  3.        Що мені робити, коли інші люди публікують фотографії моєї дитини в Інтернеті без моєї згоди? h ttps://bit.ly/3nz8dMn

4.        В якому     віці     діти     повинні     розпочинати     знайомство     з     Інтернетом?

 https://bit.ly/3GqLHhm

5. Наскільки безпечні "розумні іграшки? https://bit.ly/3vTo6Bg

6.  Чи потрібно використовувати батьківський контроль для своїх дітей в Інтернеті?

 https://bit.ly/3CoPM3o

7.  Чи справді незнайомці та педофіли є найбільшою загрозою для дітей в Інтернеті?

 https://bit.ly/3mkB4Vn

8.  Як я можу переконатися, що конфіденційність даних моєї дитини захищена, коли її вчитель використовує цифрові інструменти для навчання? https://bit.ly/2ZsulAh

9.   Як    я    можу    перевірити,    на    що    моя    дитина    підписалася    в    Інтернеті?

 https://bit.ly/3mlH3sQ

10.  Як захистити конфіденційність дитини в Інтернеті? h ttps://bit.ly/30VKTkf

11.   Що    робити,    якщо     я    підозрюю,     що    пристрій    моєї     дитини    зламали?

 https://bit.ly/3vRxepV

12.  Який пароль є безпечним в Інтернеті? https://bit.ly/316R5Gm


Корисним також буде відеокурс про приватність та безпеку для дітей, батьків та вчителів:

 

Приватність у Telegram – https://cutt.ly/WRreig8

Як встановити двофакторну аутентифікацію в Телеграм? – https://bit.ly/3jDS7jh Що я маю знати про безпеку мого акаунту в Телеграмі? – https://bit.ly/3nwswKl Як налаштувати приватність в Телеграмі? – https://bit.ly/3mjaqMq

 

Приватність у Tiktok – https://cutt.ly/XRrexPA

Що про мене знає ТікТок? – h ttps://bit.ly/3GqIT3U

Як встановити двоетапну перевірку в ТікТок? – https://bit.ly/3pGZPx2 Як налаштувати приватність акаунту в TikTok? – https://bit.ly/3pIPm4k

 

Приватність та безпека в Instagram? – https://cutt.ly/JRrw71W Як обмежити хейт спіч в Instagram? – h ttps://bit.ly/3Es1AT7

Як налаштувати приватність коментарів в Instagram? – h ttps://bit.ly/3BiKrcw

Як налаштувати приватність розповідей в Instagram та приховати свій мережевий статус? – https://bit.ly/3CklEG8

Як встановити двофакторну аутентифікацію в Instagram? – https://bit.ly/2ZAGUJx Як налаштувати приватність дописів в Instagram? – https://bit.ly/3BeJAti

Як дізнатися, які дані про вас має Instagram? – https://bit.ly/2XTL6DA

Як контролювати те, хто може надсилати вам повідомлення? – https://bit.ly/3BiGG6L Як налаштувати приватність акаунту в Instagram? – https://bit.ly/3BhHqsN

 

Приватність у Facebook https://cutt.ly/DRregP0

Як встановити двофакторну аутентифікацію у Фейсбук? – https://bit.ly/3bfOQ5d Як дізнатися, яку інформацію про мене збирає Фейсбук? – https://bit.ly/3ElEehU Як контролювати, хто мене може знайти у Фейсбук? – https://bit.ly/3nBP38v

Як налаштувати реакції на публікації та приховати мій мережевий статус? –

 https://bit.ly/3CoRZvI

Як налаштувати, хто може бачити мої дописи у Фейсбук? – https://bit.ly/3Cn0B5N Як обмежити дані, які про мене збирає Фейсбук? – https://bit.ly/3nAUW5T

 

Усі матеріали є безкоштовними. Будемо вдячні за поширення інформації серед батьків і вчителів!

 

З      питаннями      та       пропозиціями,      будь      ласка,      звертайтеся      на      пошту

 team.minzmin@gmail.com.

 

Дякуємо за внесок у розвиток безпечного використання Інтернету!

З повагою та сподіванням на плідну співпрацю, 

Керівниця із стратегічного розвитку МІНЗМІН                               Анастасія Апетик


Безпечні канікули

 https://www.youtube.com/watch?v=EkWugMjJQFE